Uvažovali sme o identite náboženskej výchovy v škole
Dňa 30.11.2022 zorganizoval Ústav pre výskum kultúrneho dedičstva Konštantína a Metoda panelovú diskusiu s názvom Školské vyučovanie náboženstva a katechéza: rozlišovanie a vzájomné vzťahy.
Diskusia bola reakciou na potrebu hľadania identity školského vyučovania náboženstva v súčasnom vzdelávaní. Rečníkmi boli PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D. z Husitskej teologickej fakulty UK v Prahe, ThLic. Andrej Filín, PhD. z RKCMBF UK v Bratislave, doc. ThDr. Ľubomír Hlad, PhD. a doc. Mgr. Andrea Blaščíková, PhD. z Filozofickej fakulty UKF v Nitre. Pedagógovia spolu so študentmi učiteľstva náboženskej výchovy uvažovali o potrebe nezamieňať ciele náboženskej výchovy ako školského predmetu za ciele katechézy ako jednej z etáp procesu evanjelizácie. Zamýšľali sa nad budúcnosťou náboženskej výchovy a katechézy ako dvoch foriem služby Slova. Svoje miesto v živej diskusii malo porovnanie situácie v Českej republike a na Slovensku, ako aj prepájanie teoretických vedomostí a praktických skúseností. Prednáška sa konala v Univerzitnom pastoračnom centre Pavla Straussa, lekára, teológa a pedagóga, ktorý je príkladom syntézy vedenia, viery a vzdelávania a ktorý môže inšpirovať učiteľov náboženstva aj v súčasnosti.
doc. Mgr. Andrea Blaščíková, PhD., ÚKM FF UKF v Nitre